wtorek, 28 stycznia 2014

Pij mleko będziesz wielki - WCALE NIE!

Sylwia Jabs

Zapewne każdy z Państwa chociaż raz w życiu widział reklamę z mistrzami sportu, dzierżącymi w dłoni szklankę mleka a obok widniejące hasło: Pij mleko będziesz wielki!



- Okazuje się, że badania naukowe pokazują coś dokładnie odwrotnego. Okazuje się, że jest epidemia osteoporozy i zdrowie obiecywane na plakatach jakoś nie przychodzi wraz ze spożyciem nabiału - stwierdza dr Joanna Barczyńska, kardiolog, internista,stosująca w leczeniu chorób serca i nadciśnienia dietę terapeutyczną.

Posłuchaj rozmowy:




- Poza tym są badania naukowe, publikowane w naszych lekarskich czasopismach najwyższej referencyjności, prof. Colina Campbella, który pokazał, że nabiał dużo bardziej stymuluje procesy nowotworowe - przekonuje dr Barczyńska.

Dr Joanna Barczyńska będzie gościem najbliższej audycji "Kierunek Rodzina" w Radiu Wnet, której tematem będą dieta wegańska i dieta terapeutyczna.

Zapraszamy 29 stycznia 2014 r., godz. 19.00.


1 komentarz:

  1. Ja od pieciu lat nie piję mleka, mój czterolatek, poza piersią, też nigdy nie pił. Wcześniej piłam go bardzo dużo, zjadałam codziennie sery, jogurty itp, a i tak miałam problemy z zębami i kontuzjami oraz wieczną anemię (nadmiar wapnia ogranicza wchłanianie żelaza). Kilka lat temu, gdy skręciłam sobie nogę w kostce, pani ortopeda, oglądając moje zdjęcie rentgenowskie powiedziała, że mam odwapnienie kości. Po tym stwierdziła, że na pewno za mało nabiału spożywam. Zapisała mi jakiś preparat wapniowy. Ręce mi opadły. Receptę wyrzuciłam do kosza i przestałam pić mleko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Komentarze nie na temat, obraźliwe i naruszające zasady kultury wypowiedzi będą usuwane.